Process of work or results. What is more important in the basic training of designers?

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Process of work or results. What is more important in the basic training of designers?

Miriam de la C. Abreu

Abstract

Mostly people who begin studies related to design never before have created shapes. In the same way designers becoming teachers had not been specially trained to support learners/beginners in the creation of good shapes.
This issue seems contradictory. On one hand learners/students/beginners face a huge inconvenience which needs time to be comprehensible. On the other hand, teachers usually think 'it is very simple to develop first shapes. Therefore it is not necessary to explain about the process itself. The most important thing is the result.
The essay you have in your hands is the resultant work of an educational exercise. The optimal quality of the obtained shapes was driven by two inter-woven things: the theory taught combined with practice work. The process of work has been so important as the reached results.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Abreu, M. de la C. (2000). Process of work or results. What is more important in the basic training of designers?. A3manos, 3(4), 76–89. Retrieved from https://a3manos.isdi.co.cu/index.php/a3manos/article/view/49
Curriculum synthesis

Miriam de la C. Abreu, Instituto Superior de Diseño de la UH

Graduada de Arquitectura (1974) en la Universidad de la Habana, Master en Diseño (2008) en el Instituto Superior de Diseño, ambos de Cuba. Se ha dedicado durante más de 40 años a la Formación Básica de Arquitectos y Diseñadores, específicamente a la organización y dirección de un Curso Básico Integrador para el Diseño. Ha recibido premios como arquitecta y diseñadora. Especializada en el tema del color, trabaja en la actualidad en un programa para el perfeccionamiento del trabajo profesional con el color digital.

References

Abreu, M. (2003, a). Recursos básicos para el diseño de estructuras formales multimedia. La Habana: Forma.

Abreu, M. (2003, b). Recursos básicos para el diseño de estructuras formales multimedia. La Habana: Forma.

Albers, J. (2013) Interacción del color. Madrid: Alianza Editorial

Belluccia, R. (2007, a). El diseño gráfico y su enseñanza. Buenos Aires: Paidós

Belluccia, R. (2007,b). El diseño gráfico y su enseñanza. Buenos Aires: Paidós

Descartes, R. (2010 traducción). El discurso del método. Madrid: Colección Austral

Munari, B. (2004). ¿Cómo nacen los objetos? Barcelona: Gustavo Gili

Munsell, A. (1929, a). Munsell book of color. Baltimore: MD Munsell, A. (1929, b). Munsell book of color. Baltimore: MD

Wolf y Kuhn. (1959) Forma y simetría. Buenos Aires: Editorial Universitaria

Wong, W. (1999). Principios del diseño en color. Barcelona: Gustavo Gili

Abreu, M. (2011) Aproximación crítica al color en Adobe, desde una visión profesional. La Habana: CITMATEL

Abreu, M. (2013) La importancia del control del intervalo de las cualidades de los colores para diseñar. Una fisura de Adobe. La Habana: CITMATEL

Zimmermann, I. Programas para Diseñar. Tipográfica, 70, 26