Didactic strategy in English Language Learning and Assessment at the High Institute of Design

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Didactic strategy in English Language Learning and Assessment at the High Institute of Design

Alicia López
Agustín Rodríguez

Abstract

The main aims of this work is to explain not only some aspects of the new strategy of teaching English in our university but also to present some practical results gotten as a result of implementing this new policy, since our institute has been involved in new demands of Cuban University to improve the language teaching- learning process in order to graduate competent professionals. It becomes a strategic aim to train integrated future designers in our country.


Use of different ways of learning has been taken into account personally indulgent to the students, such as, incorporation of social- cultural components in association with cognitive and affective aspects.


For this proposal some essential theoretical and methodological concepts have been taken into account, based on the European Common Frame of Reference of Languages.


 

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
López, A., & Rodríguez, A. (2020). Didactic strategy in English Language Learning and Assessment at the High Institute of Design. A3manos, 7(13), 42–45. Retrieved from https://a3manos.isdi.co.cu/index.php/a3manos/article/view/193
Curriculum synthesis

Alicia López, Instituto Superior de Diseño de la UH

Graduada de licenciatura en idioma ruso en el año 1980 con 10 años de experiencia laboral impartiendo este idioma en instituciones de las FAR, en los EMCC de Ciego de Ávila y posteriormente en el Instituto Técnico Militar “José Martí”. Graduada de idioma inglés en el 1995. Con 25 años de experiencia en la impartición del idioma inglés. Trabaja en el ISDi desde el 2013. Posee la Categoría Docente Principal de Profesor Auxiliar y es jefa de la disciplina de inglés. Ha participado en eventos internacionales y nacionales. Tiene publicados trabajos sobre la enseñanza del idioma. Integró el grupo de trabajo temporal para la nueva política del inglés del MES.

Agustín Rodríguez, Instituto Superior de Diseño de la UH

Licenciado en Educación especialidad Inglés desde 1992, trabaja en el ISDI desde 2005 y tiene 35 años de trabajo hasta la fecha, obtuvo la categoría de auxiliar en abril del 2015, tiene realizados e impartidos cursos de posgrado y cursos básicos, un diplomado y ha contribuido en la confección de diferentes diseños de programas de la disciplina Inglés en el ISDI, además ha participado en varios eventos tanto nacionales como internacionales dentro de Cuba como autor, coautor y ponente, tiene varias publicaciones de eventos, además de ser coautor de un libro de Inglés para diseñadores aprobado por Consejo Científico del ISDI.

References

- Dr. Cs Rey Rivas de la Caridad Pura y colectivo de autores (2017) “Experiencias y resultados preliminares sobre la nueva estrategia del idioma Inglés en la educación superior en la universidad de Oriente´´, Santiago de Cuba, Cuba, MEDISAN.

- Dres. Cs Bonet Gómez María Mercedes, Junco Cortés Thamara M, Zayas Casal Eddy (2002) “El proceso de enseñanza de las lenguas extranjeras con fines específicos´´, revista militar del ITM “José Martí´´, La Habana, Cuba.

- Dr. González Maura, Castellanos Simons V.D, Cardona LLorca M y otros (2000) “Psicología para educadores¨, Edit. Pueblo y Educación, La Habana, Cuba.

- Ghart, G. (2012)“Using cooperative learning to facilitate alternative assessment¨, English Teaching Forum.

- Grandall, J. A. (2018) “Colaborate and cooperate teacher educator for integrating language and content instruction¨. English Teaching Forum.