The corporate identity, culture and university institutional communication.

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The corporate identity, culture and university institutional communication.

Alicia María Alvarez

Abstract

This article deals with corporate identity, culture and university institutional communication. It outlines the aspects that characterize the management of corporate identity as a global and multidimensional category, mentioning transcendental variables, such as visual identity, communication, culture and behavior, as well as the university brand, all in the field of management of the image and reputation of contemporary universities. This article responds to the current demands of the Ibero-American university sector, which allows us to reflect on the importance of these intangible assets in the current context, where quality, academic excellence, virtualization, research, internationalization and knowledge transfer , are the main remains that Higher Education faces today.

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How to Cite
Alvarez , A. M. (2021). The corporate identity, culture and university institutional communication. A3manos, 8(15), 24–29. Retrieved from https://a3manos.isdi.co.cu/index.php/a3manos/article/view/70
Curriculum synthesis

Alicia María Alvarez , Universidad APEC

Doctora en Comunicación Social, por la Escuela Internacional de Doctorado, Universidad Abat Oliba CEU, Programa de Comunicación Social, Barcelona, España.

Es Diseñadora de Comunicación Visual por el Instituto Superior de Diseño (ISDI) y Master en Ciencias de la Comunicación (Universidad de La Habana). Posee además un Diplomado en Estudios Superiores en Ciencias Pedagógicas, con mención en la enseñanza de las Ciencias de la Comunicación. En su labor académica se desempeña como directora de la Escuela de Artes y Comunicación de la Facultad de Humanidades de la Universidad APEC. Es además profesora investigadora de la misma escuela. Es asesora integrante del Comité Consultivo Internacional de Joan Costa Institute y del Consejo Consultivo de la carrera de Arte y Diseño Empresarial de la Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.

Ha sido conferencista, tallerista y ponente en diferentes eventos nacionales e internacionales sobre Diseño, Publicidad y Comunicación Corporativa en Cuba, México, República Dominicana, Bélgica, Chile, Puerto Rico, Ecuador, Perú, Bolivia y Colombia. Se desempeña además como especialista en comunicación visual y branding corporativo, así como en la consultoría de comunicación estratégica e imagen.

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