Teaching-methodological strategy for teaching Professional Communication at the Higher Institute of Design.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Teaching-methodological strategy for teaching Professional Communication at the Higher Institute of Design.

Armando Núñez

Abstract

The objective of the work is to present an aid material to teachers and, especially, to the main teachers of the year that contributes to strengthening the work of the academic year groups during the development of the Educational Teaching Process (PDE in spanish) in our teaching institutions of Upper level.
The work brings together a series of ideas taken from the experience of several fellow teachers who have held this position for several years of their professional lives. It does not mean recipes or absolute truths, much less is it intended to replace what is regulated or established. We simply intend to reveal some little-known elements about the functions and working methods of the main teacher of the year that, if applied correctly, would help the work cohesion of the group of teachers of the academic year with greater attention to the students and thus influence the quality development of the Educational Teaching Process (PDE) and the proper functioning of our university institutions.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Núñez, A. (2022). Teaching-methodological strategy for teaching Professional Communication at the Higher Institute of Design. A3manos, 9(16), 75–80. Retrieved from https://a3manos.isdi.co.cu/index.php/a3manos/article/view/274
Curriculum synthesis

Armando Núñez, Instituto Superior de Diseño de la UH

Licenciado en Filología. Profesor auxiliar del Instituto Superior de Diseño (Comunicación Profesional, Cine Cubano, Políticas Culturales en Cuba) desde 2004. Ha desempeñado actividades docentes en la Facultad de Artes y Letras (UH), y durante nueve años impartió Literatura en el Colegio Universitario San Gerónimo de La Habana. Periodista y editor (Centro Pablo de la Torriente Brau y Editorial Boloña). Premio Luis Rogelio Nogueras 1990 de crítica literaria y Premio Nacional de Ensayo Juan Marinello 2004. Autor de Comunicación ProfesionalLecturas y ejercicios (2013), material docente aprobado por el Consejo Científico del ISDI.

References

- Ministerio de Cultura (2017). Norma ramal para la Edición de publicaciones no periódicas 2017. La Habana: Instituto Cubano del Libro.

- Ministerio de Educación Superior (2010). Programa Director de Español. La Habana: MES.

- Raya Hernández, M. y Zulueta Blanco, M. E. (2011). Textos científico-técnicos. ¿Cómo crearlos? La Habana: Científico-Técnica.

- Roméu Escobar, A. (2017). El enfoque cognitivo, comunicativo y sociocultural en la enseñanza de la lengua y la literatura. La Habana: Pueblo y Educación.

- Roméu Escobar, A. (1987). Metodología de la enseñanza del Español, t. 1. La Habana: Pueblo y Educación.

- Sales, L. M. (2007). Comprensión, análisis y construcción de textos. C. Habana: Pueblo y Educación.

- UNESCO (1983). Guía para la redacción de artículos científicos destinados a la publicación. http://www.conicit.go.cr/documentos/gu?a-redac-art.html (15/04/2021).